"#BeyGOOD
es una iniciativa que lanza Beyoncé para ayudar a personas sin hogar,
niños con enfermedades graves y personas en situaciones de riesgo y exclusión, a
las que apoya con su proyecto y con las que se puede colaborar a través de
donativos."
S'ha de destacar
la imatge solidària que té Beyoncé enfront els seus fans. Es important donar
aquest mèrit a totes les accions de relacions públiques que hi ha darrere de
tots els actes solidaris.
Darrere de cada
acció, en aquest cas parlem d'accions fetes per un personatge famós, hi ha una
imatge conceptual i una imatge gràfica. Als relacions públiques treballen per a
la imatge conceptual, ja que aquesta sempre és atribuïda, és a dir, és el que
algú pensa i la imatge que tenen de tu.
És un tema molt
important i que necessita ser cuidat, ja que com a totes les persones
públiques, els interessa oferir una bona imatge i per aquest motiu hi ha
d'haver-hi algú darrere que ho faci possible, aquests són els relacions
públiques.
Aquests
treballen en que els valors expressats pel personatge estiguin en línia amb els
valors percebuts. En el moment que s’aconsegueixi això, voldrà dir que s'haurà
aconseguit una bona reputació.
Una vegada
explicada la teoria, podem afirmar que en l'àmbit solidari, la cantant Beyoncé
te un bon equip de relacions públiques darrere, ja que explica de manera
transparent el motiu de les seves accions, i després es veuen clarament els
bons resultats, sense obtenir una percepció negativa i decepcionada per part
dels seus públics.
Les funcions
dels relacions públiques en aquesta acció de solidaritat de la fundació de la
cantant, #BeyGood, són clarament distingibles.
Primerament han
d'identificar quin és l'origen de l'acció, és a dir, d'on provenen les
actuacions i qui està atent a elles. Seguidament han de definir l'objectiu
d'aquesta acció, que es influenciar actituds. Per a poder fer aquests passos bé
s'ha de definir clarament a quin públic va dirigida l'acció, per tal
d'adaptar-se als seus gustos.
La temàtica
d'interès social és un fet important, ja que s'ha de fer quelcom que sigui
d'interès general, han de saber veure quins són els interessos d'aquest públic,
que els agrada i que no els hi agrada.
En definitiva
podem dir que les relacions públiques estan entrant en el mètode de persuasió constantment,
els responsables han de donar una quantitat d'informació per convèncer, cal
tenir per tant, molta informació per a tenir continguts per poder convèncer i
poder-ho argumentar.
“Sólo hay una cosa en el mundo peor que estar en
boca de los demás, y es no estar en boca de nadie”. – Oscar Wilde
No hay comentarios:
Publicar un comentario