martes, 22 de abril de 2014

Tema 2


"#BeyGOOD es una iniciativa que lanza Beyoncé para ayudar a personas sin hogar, niños con enfermedades graves y personas en situaciones de riesgo y exclusión,  a las que apoya con su proyecto y con las que se puede colaborar a través de donativos."

S'ha de destacar la imatge solidària que té Beyoncé enfront els seus fans. Es important donar aquest mèrit a totes les accions de relacions públiques que hi ha darrere de tots els actes solidaris.

Darrere de cada acció, en aquest cas parlem d'accions fetes per un personatge famós, hi ha una imatge conceptual i una imatge gràfica. Als relacions públiques treballen per a la imatge conceptual, ja que aquesta sempre és atribuïda, és a dir, és el que algú pensa i la imatge que tenen de tu.

És un tema molt important i que necessita ser cuidat, ja que com a totes les persones públiques, els interessa oferir una bona imatge i per aquest motiu hi ha d'haver-hi algú darrere que ho faci possible, aquests són els relacions públiques.

Aquests treballen en que els valors expressats pel personatge estiguin en línia amb els valors percebuts. En el moment que s’aconsegueixi això, voldrà dir que s'haurà aconseguit una bona reputació.

Una vegada explicada la teoria, podem afirmar que en l'àmbit solidari, la cantant Beyoncé te un bon equip de relacions públiques darrere, ja que explica de manera transparent el motiu de les seves accions, i després es veuen clarament els bons resultats, sense obtenir una percepció negativa i decepcionada per part dels seus públics.

Les funcions dels relacions públiques en aquesta acció de solidaritat de la fundació de la cantant, #BeyGood, són clarament distingibles.
Primerament han d'identificar quin és l'origen de l'acció, és a dir, d'on provenen les actuacions i qui està atent a elles. Seguidament han de definir l'objectiu d'aquesta acció, que es influenciar actituds. Per a poder fer aquests passos bé s'ha de definir clarament a quin públic va dirigida l'acció, per tal d'adaptar-se als seus gustos.
La temàtica d'interès social és un fet important, ja que s'ha de fer quelcom que sigui d'interès general, han de saber veure quins són els interessos d'aquest públic, que els agrada i que no els hi agrada. 
En definitiva podem dir que les relacions públiques estan entrant en el mètode de persuasió constantment, els responsables han de donar una quantitat d'informació per convèncer, cal tenir per tant, molta informació per a tenir continguts per poder convèncer i poder-ho argumentar.

“Sólo hay una cosa en el mundo peor que estar en boca de los demás, y es no estar en boca de nadie”. – Oscar Wilde

No hay comentarios:

Publicar un comentario