En relació amb el vídeo publicat i el tema de
relacions publiques, podríem dir que Beyoncé és un subjecte promotor físic i
privat.
La cantant detecta la necessitat de
desenvolupar un procés de Relacions Públiques, per intuïció pròpia o per
anàlisi d’un subjecte executor (consultoria) i posa els recursos necessaris per
potenciar una millor imatge social o reputació d’ell/a mateix/a.
La persona física és un individu que té
capacitat de representació, influència social, un cert prestigi individual i
que alhora representa institucions o conceptes. És també privat perquè té un
interès particular, és a dir, té la necessitat d’aconseguir beneficis propis,
només per ella.
Les celebritats porten un tipus de contingut
que s’han d’adaptar també a la premsa del cor, conta molt l’estètica, més que
el contingut.
Es presenten sempre en relació amb altra
gent, generalment les celebritats no van soles, sempre han de demostrar que es
porten bé amb l’altra gent, han de mostrar el seu lideratge. Busquen
legitimar-se constantment.
L’escenografia conta molt (per exemple el
photocall), que és el lloc on es fan les fotografies. Estem davant d’una acció
bastant comercial, ja que el que vens és un producte a través del seu
protagonista (per exemple a la presentació d’un disc, es ven el disc a partir
de la promoció que fa el seu cantant, en aquest cas la Beyoncé).
Cal destacar també l’enorme implicació dels subjectes en les accions de Publicity, molt comercial. Encara que, cal dir que Beyoncé participa en molts projectes solidaris, i està molt considerada gràcies a la seva fundació #BeyGood, que té molt bona reputació.
“Las relaciones públicas son un componente clave de cualquier operación en estos días de comunicación instantánea y ciudadanos razonablemente inquisitivos”. – Alvin Adams
No hay comentarios:
Publicar un comentario