martes, 22 de abril de 2014

Tema 5



En relació amb el vídeo publicat i el tema de relacions publiques, podríem dir que Beyoncé és un subjecte promotor físic i privat.
La cantant detecta la necessitat de desenvolupar un procés de Relacions Públiques, per intuïció pròpia o per anàlisi d’un subjecte executor (consultoria) i posa els recursos necessaris per potenciar una millor imatge social o reputació d’ell/a mateix/a.
La persona física és un individu que té capacitat de representació, influència social, un cert prestigi individual i que alhora representa institucions o conceptes. És també privat perquè té un interès particular, és a dir, té la necessitat d’aconseguir beneficis propis, només per ella.

Les celebritats porten un tipus de contingut que s’han d’adaptar també a la premsa del cor, conta molt l’estètica, més que el contingut.
Es presenten sempre en relació amb altra gent, generalment les celebritats no van soles, sempre han de demostrar que es porten bé amb l’altra gent, han de mostrar el seu lideratge. Busquen legitimar-se constantment.



L’escenografia conta molt (per exemple el photocall), que és el lloc on es fan les fotografies. Estem davant d’una acció bastant comercial, ja que el que vens és un producte a través del seu protagonista (per exemple a la presentació d’un disc, es ven el disc a partir de la promoció que fa el seu cantant, en aquest cas la Beyoncé).




Cal destacar també l’enorme implicació dels subjectes en les accions de Publicity, molt comercial. Encara que, cal dir que Beyoncé participa en molts projectes solidaris, i està molt considerada gràcies a la seva fundació #BeyGood, que té molt bona reputació.


 “Las relaciones públicas son un componente clave de cualquier operación en estos días de comunicación instantánea y ciudadanos razonablemente inquisitivos”. – Alvin Adams

No hay comentarios:

Publicar un comentario