“Las
Relaciones Públicas constituyen hoy una herramienta indispensable para la
comunicación institucional en todas las ramas de la economía y los servicios.
Han surgido como una necesidad para comunicarnos unos con otros, para promover
y sostener sanas y productivas relaciones con personas, instituciones,
empleados o comerciantes y con el público en general, en beneficio de la
sociedad.”
Segons el “The públic relations process
model”, hi ha un entorn, la societat en que convivim, que és l’entorn legal,
social, econòmic, tecnològic i competitiu. Aquest entorn afecta a les empreses
depèn d’on estiguem. Els models de comunicació, per això, podem dir que canvien
D’aquest model hi ha tres coses importants a
considerar, els tres subsistemes, com la organització, la comunicació i
l’audiència.
Primerament, la organització és essencial ja
que estem davant d’un model de transformació, volem generar efectes per
transformar tan l’entitat com el públic, volem afectar i influenciar.
L’objectiu de les relacions públiques és crear filosofia organitzativa, volem
crear manera de ser pròpia, crear valors.
“La
Comunicación, a través de las Relaciones Públicas, tiene por objetivo
establecer un clima de comprensión y de confianza entre la organización y sus
públicos. Aplicada a la institución, se convierte en un trabajo permanente en
el ámbito del comportamiento y la información. Ella permite poner en
conocimiento del público los valores de la institución, en definitiva,
posibilitando proyectar la identidad e imagen corporativas a través de un
esfuerzo deliberado, planificado y continuo.”
Seguidament la comunicació esta basada en les
ciències socials que les utilitzem per ser afectius en aquesta comunicació. Ha
d’estar adaptada als interessos dels públics per així poder explicar a partir
de conceptes claus.
“El
mensaje de Relaciones Públicas debe ser elaborado teniendo en cuenta el nivel
cultural del público al cual va dirigido, porque en caso contrario, para muchos
puede resultar pueril y para otros sumamente elevados. Por lo tanto, debe tener
las siguientes características: el mensaje es personalizado, elaborado especialmente
para un determinado público y teniendo en cuenta el interés y su nivel
cultural.”
Per últim l’audiència es pot considerar un
dels elements més importants, ja que és la que s’ha de mantenir. Mantenim les
relacions a partir d’un equilibri de coneixement i manteniment, aquest
manteniment de les bones relacions és perquè els professionals de les relacions
públiques saben transmetre el seu coneixement i això fa crear bona actitud.
Ells comuniquen perquè volen afectar i crear canvis. Aquests treballen a dos
nivells, tan a nivell individual per mirar pels interessos personals, com a
nivell grupal per mirar pels interessos grupals.
“Junto a hacer lo correcto, lo más
importante es hacerle saber a las personas que estás haciendo lo correcto”. –
John D. Rockefeller
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