Els públics són un conjunt
d’individus que presenten una certa homogeneïtat que els defineixen com a
unitat i, amb els quals l’empresa o, aplicat en el nostre cas: un personatge
públic, volen comunicar-se.
És molt important tenir en compte tots els públics
els quals dirigirà el seu missatge. Ha de ser equilibrat i coherent en tots els
seus entorns, és a dir, hi ha d’haver un equilibri de relació.
Per analitzar si el personatge
públic escollit, Beyoncé, tots els missatges que emet s’adeqüen als públics als
quals va dirigit, ens hem basat en el model Business sphere of PR, ideat
pel Prof. Enric Ordeix l’any 2005. Aquest model parteix de la base d’un dels
corrents teòrics principals de les Relacions Públiques, del sociòleg James
Grunig.
El Prof. Ordeix determina que les
relacions públiques són molt complexes, però cal destacar quatre grans àrees on
és imprescindible generar opinió: Corporate Ambit, Social Ambit, Comercial
Ambit i Journalistic Ambit.
"Detener la Publicidad y las
Relaciones Públicas para ahorrar dinero es como detener tu reloj para ahorrar
tiempo”. – Henry Ford"
No hay comentarios:
Publicar un comentario